Super Blog

Hotel Runner – partenerul alergătorului hotelier de cursă lungă

– Ce ne facem? se aude glasul îngrijorat al partenerei mele de business. După ce că iarna a fost așa cum a fost din punct de vedere al turiștilor, nici măcar acum, odată cu venirea primăverii, aproape că nu avem rezervări. Toate s-au dezghețat – mai puțin noi! conchide ea dezamăgită. Cum să facem să avem mai mulți clienți? a întrebat ea.

Nu era prima dată când eu și Lavinia purtam această discuție. Și ea, ca întotdeauna, avea dreptate și de data asta. Dar ce era de făcut?

Mica noastră pensiune – o afacere de familie

Pensiunea noastră nu mergea grozav în ultimele luni și cei mai mulți dintre vizitatori ajungeau la noi prin recomandări. Adică, datorită turiștilor mulțumiți care ne vorbiseră de bine rudelor, prietenilor sau pur și simplu ne dăduseră recenzii bune pe site și pe canalele noastre de social media.

E drept că aveau și de ce să fie mulțumiți. Pensiunea e încăpătoare și renovată iar camerele sunt dotate cu tot ce le trebuie. Mâncarea servită este proaspătă și naturală, din ingrediente locale iar priveliștea…ce să mai vorbim. Trasee pe munte sau prin pădure, drumeții, râuri – e ce să faci prin împrejurimi o zi întreagă. Mai ales că le punem la dispoziție oaspeților și biciclete, dacă vor să exploreze în acest mod frumoasele noastre plaiuri. Sunt sigur că deja v-ați dat seama că, deși deținem o pensiune nu foarte mare, suntem foarte serioși în ceea ce privește afacerea noastră de familie și ne dorim să aducem ceva în plus în acest domeniu și să le oferim turiștilor o experiență foarte frumoasă.

Cu toate astea, deși avem un site de prezentare și suntem prezenți pe mai multe platforme de profil, mulți dintre oaspeții care caută o mică vacanță, nu știu tot ce putem să le oferim. Mereu și mereu trebuie să repetăm explicațiile iar unii dintre ei ar putea chiar să nu mai revină și să nu mai finalizeze rezervarea, exact din acest motiv.

Sursă foto : Facebook Hotel Runner, editat cu Canva Pro

Ca să nu mai spun că, unele rezervări vin pe email, altele pe telefon, altele pe social media și, ni s-a întâmplat uneori să se creeze încurcături. Și deși asta se întâmplă extrem de rar, totuși ne consumă destul de mult timp să centralizăm toate rezervările din diverse surse și să le armonizăm – pentru a ne asigura că totul decurge fără cusur.

Prietenul hotelier la nevoie se cunoaște

Afară se aude un zgomot de motor și mă duc la fereastră să văd cine a venit. Pe alee intră o mașină frumoasă, care pare a fi nouă dar care nu îmi este cunoscută. Din ea se dă jos însă prietenul meu, Gelu. Pe el îl recunosc, deși pare că s-a mai îngrășat. Și el are un mic hotel în oraș dar zâmbetul lui nu trădează că și-ar face griji pentru ceva.

A venit să-mi ceară sfatul dar și să stăm de vorbă. Nu e bai, doar am suficient timp – tocmai am terminat aprovizionarea pentru următoatele zile. Eu și Gelu ne cunoaștem de multă vreme, de când eram mai tineri, și am intrat amândoi în acest mediu al management-ului de hoteluri și pensiuni.

Acum el însă este relaxat și se plânge că a cam făcut burtică. Drept pentru care îmi face o propunere: să ieșim mâine la alergat împreună. Sunt de îndată de acord, nici eu nu m-am mai preocupat de o vreme de sănătatea mea fiind, stresat din cauza problemelor cu pensiunea. Însă mi-ar prinde bine să mă reapuc de alergat, iar atunci când ai un prieten cu tine – e tot timpul mai ușor. Înainte să ne despărțim, am îndrăznit să-l întreb cum merge afacerea. Iar el a dat din cap încrezător și a spus:

-Merge foarte bine, mai ales acum, de când am început să folosim un sistem de rezervări pentru hoteluri și pensiuni. Funcționăm la capacitate maximă și nu mai avem nimic liber în următoarele două luni.

A promis să îmi povestească mai multe a doua zi și efectiv, așteptam momentul cu nerăbdare. Timpul a trecut repede și a doua zi de dimineață am ieșit cu Gelu la alergat. După ce am terminat traseul stabilit, am luat o mică pauză într-o poieniță din apropierea pensiunii.

Astfel că Gelu mi-a povestit despre platforma HotelRunner, pe care și el începuse să o folosească relativ recent. N-am mai auzit niciodată de ea, deși sunt familiarizat cu alte platforme pentru turiști și hotelieri. Așa că prietenul meu mi-a explicat.

Hotel Runner este o platformă business to business, care ajută hotelurile și agențiile de turism să își adapteze, să își eficientizeze și să își îmbunătățească activitatea. Practic, această platformă facilitează trecerea din offline în online, prin intermediul tehnologiei de ultimă oră.

Hotelierii, ca noi, au acces la canale de vânzare inovatoare, ceea ce le crește vizibilitatea pe plan intern și internațional, au acces la mai mulți clienți și implicit, rata de ocupare crește. La fel și profitul, n-am dreptate? a subliniat el cu un zâmbet poznaș.

Sursă foto : Facebook Hotel Runner, editat cu Canva Pro

Dacă Gelu avea dreptate, Hotel Runner, ar fi putut fi exact ingredientul lipsă care ne-ar putea scoate afacerea din impas. I-am spus ”la revedere” prietenului meu și i-am mulțumit pentru sfatul prețios. Trebuia numaidecât să mă întorc la pensiune și să mă documentez serios despre ce presupune această platformă, cum putem și noi să o integrăm pentru business-ul nostru și, mai ales, să îi povestesc Laviniei, asociata mea, despre grozava descoperire.

Hotel Runner – partenerul alergătorului hotelier de cursă lungă

O după amiază întreagă nu am făcut decât să caut informații și să rămân uimit de puzderia de recenzii pozitive și hotelieri mulțumiți. Se pare că această platformă adună peste 60.000 de unități de cazare și peste 150 de agenții din industria ospitalității la nivel global. Toate procesele sunt realizate pentru proprietăți de toate dimensiunile, inclusiv B&B, hoteluri tip boutique, hosteluri, case de vacanță, resorturi și lanțuri hoteliere. Dintre brandurile hoteliere cunoscute, Sheraton, Ramada, Best Western, Doubletree by Hilton, Novotel Hotels, Swandor Hotels și Radisson Blu utilizează serviciile HotelRunner. Și atunci ce, pensiunea noastră să fie mai prejos? În niciun caz, era cazul să ne aliniem și noi degrabă trendului – mai ales că acesta se dovedea a fi atât de fructuos, pentru toată lumea.

Totodată, platforma HotelRunner a încheiat parteneriate strategice cu multe companii, fiind Premier Connectivity Partner pentru Booking.com, Elite Connectivity Partner pentru Expedia, Innovative Supplier pentru Agoda, Oracle Gold Partner, Google Hotel Ads Partner autorizat și partener strategic Hotelbeds. Toată industria ospitalității se conectează datorită platformei HotelRunner – era clar că acesta este un pas înainte pentru noi și viitorul nostru în industria ospitalității.

Platforma este foarte ușor de folosit. Hotelierii pot lucra pe aceasta, online, și o pot chiar integra în website-ul propriu. Astfel, pot să își gestioneze toate rezervările într-un singur loc, indiferent că sunt rezervări directe pe siteul propriu, de la agenții de turism internaționale, inclusiv agenții OTA (Online Travel Agencies – platforme precum Booking, de exemplu).

Altfel spus, adio bilețele, adio scris pe tablă și adio centralizat rezervări venite pe toate sursele odată – de acum totul va fi în ordine, fiind totul într-un singur loc, iar probabilitatea unui dezastru provocat din cauza încurcării rezervărilor, este acum 0.

Sursă video: Youtube, HotelRunner

Hotel Runner ajută hotelierii să își crească rata de ocupare și profitabilitatea, deoarece pot efectua rezervări directe din website-ul propriu, se pot conecta cu mari agenții de turism și tur-operatori din toată lumea, pot descoperi platforme alternative de vânzare și le pot oferi clienților (turiștilor) oferte speciale, plăți sigure directe, cupoane sau reduceri. 

Cea mai încântată de descoperirea mea a fost Lavinia, care s-a grăbit imediat să înscrie proprietatea noastră pe HotelRunner, să încerce toate facilitățile și să se bucure de toate beneficiile.

Care sunt acestea poate vă întrebați? Iată ce poate face Hotel Runner pentru voi și pentru afacerea voastră.

  • Crește gradul de ocupare și, implicit, veniturile;
  • Îmbunătățește relațiile cu clienții;
  • Gestionează operațiunile de zi cu zi;
  • Integrează platformele globale utilizate de hotelieri într-un singur sistem;
  • Salvează timp, automatizând anumite procese, astfel hotelierii vor avea mai mult timp pentru a se concentra pe partea operațională a afacerii, implicit crescând calitatea serviciilor oferite turiștilor;
  • Oferă un sistem de plăți sigur iar clienții pot reverva direct;
  • Adună laolaltă toate tarifele din diferite platforme online, oferindu-le clienților transparență în timp real. Aceștia pot vedea pe loc ce tip de camere sunt disponibile.

Experiența Hotel Runner

Două luni au trecut de când folosim deja Hotel Runner și, ce pot să spun mai mult, chiar se vede! Acum îl înțeleg pe Gelu când spunea relaxat că are toată locația rezervată pe mult timp înainte și nu mai are nicio disponibilitate – la fel suntem și noi acum.

Prezența noastră în platforma Hotel Runner ne-a crescut vizibilitatea și ne-a făcut mult mai accesibili clienților. În plus, relația noastră cu ei s-a îmbunătățit mult.

Sursă foto : Facebook Hotel Runner, editat cu Canva Pro

Dar cea mai fericită este, desigur, asociata mea, Lavinia. E foarte încântată de modul în care clienții pot rezerva direct și că totul se întâmmplă într-un singur loc. Mai mult, toată ziua ea se ”joacă” într-un CRM (Customer Relation Management), de unde poate trimite foarte ușor e-mail-uri de bun venit oaspeților sau e-mailul de ”onboarding”, prin care oaspeții primesc toate informațiile referitoare la pensiune înainte de vizita lor: facilitățile oferite, orele meselor, programe de divertisment disponibile și toate celelalte informații de care au nevoie pe parcursul șederii.

În plus, și clienții sunt fericiți nu doar pentru că suntem super-responsivi și atenți la toate nevoile lor dar și pentru că:

  • aceștia obțin oferte în timp real; 
  • rezervările se realizează instantaneu;
  • văd camerele disponibile în timp real, în funcție de fiecare tip de cameră
  • pot primi cupoane, oferte speciale – totul, direct din websiteul hotelului.

În loc de happy ending…

Întâmpin fericit un grup mare de turiști și închid toate rezervările pe acest weekend – nu mai e loc nici să arunci un ac în pensiune – nici că se putea mai bine. Îmi iau în sfârșit un minut de răgaz să mă odihnesc și rămân puțin în lobby, pe fotoliul verde. Deodată îmi sună telefonul. Este Sandu, un alt hotelier din zonă.

-Servus, Sandu! Cum îți merge?

-Nu așa bine ca altădată, spune el fără prea mult entuziasm. Nu prea avem rezervări, îmi mărturisește.

– Ah, cred că știu ce ar putea ajuta. N-ai vrea să ieșim mâine dimineață la alergat?

Acest articol a fost scris în cadrul competiției Spring Super-Blog 2023

Sursă foto de copertă: Facebook Hotel Runner, editat cu Canva Pro

Author

admin@eunmicsecret.ro

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *